РУБРИКИ
|
Опубліковано:  14:33, 25 Квітня 2013, В категорії: Створення сайту, Переглядів: 1785
Блоги від А до Я Монетизація блогу
Створити блог може будь-хто. Це питання двох хвилин. Вести блог - вже набагато складніше, але глянувши на величезну кількість особистих щоденників, складається враження, що і ведення блога не є чимось дуже складним і воно також доступно масовому користувачеві інтернету. По суті, так і є; вести блог дуже просто, якщо він призначений для себе і для вузького кола друзів і знайомих. Якщо мова йде про серйозний заробіток на сайті, то ситуація стає набагато складнішою.
Ведення комерційного блогу - це робота. Це не пасивний заробіток, як багато хто собі уявляє. Звичайно, є варіанти, коли блог приносити абсолютно пасивний дохід, але або цей дохід слабкий, або блогів з невеликим доходом багато, і в своїй масі вони приносять істотний прибуток їх власнику та авторові. Варто замислитися - може, треба трохи попрацювати і отримати серйозний дохід? Другим варіантів є створення великої кількості "псевдоблогов" для пасивного доходу на простих варіантах далеко не найприбутковішою реклами. Обидві опції мають право на існування.
Рано или поздно возникает вопрос – какова цель существования вашего сетевого дневника? Вот вроде – и есть что писать, и есть кому читать, и комментарии есть, а удовлетворения нет. Вывод напрашивается сам по себе – блог должен быть монетизирован. Это никоим образом не входит в противоречие с вашими идеями донести информацию до широкого круга читателей. Надо понять одно – любой труд должен быть вознагражден. Ваши читатели и подписчики ничего не потеряют от того, что блог будет приносить прибыль. Наоборот, они получат еще большее удовольствие, ведь ваш интерес будет подпитан вполне конкретным материальным интересом. Блог будет регулярно пополняться, и все будут удовлетворены.
Один з основних принципів сайтобудування можна сформулювати наступним чином:
Будь-який сайт повинен, принаймні, окупати себе, а, в ідеалі, приносити прибуток його власникові.
Це означає, що будь-який, навіть самий альтруїстичний і некомерційний проект повинен приносити достатньо фінансових коштів, щоб окупати повністю всі витрати на його створення, оновлення та підтримку. Це є абсолютним мінімумом. Витрати можуть бути прямими, як, наприклад, оплата хостингу, доменів, просування, текстів і т. п., а можуть бути і непрямими. Ведучи блог на якомусь із безкоштовних сервісів, ви не витрачаєте грошей. Але ви витрачаєте час на написання повідомлень, на читання і модерацію коментарів, на просування, на коментування чужих щоденників ... все це витрати часу, а час, як не банально це звучить, це гроші, причому, найчастіше, цілком істотні. І їх теж бажано компенсувати цілком реальними грошовими коштами. Це реально, вибачте за тавтологію.
Блог для душі, багато хто вважає, не може і не повинен бути прибутковим. Мовляв, який же він для душі, якщо автор на ньому заробляє? Дурне і абсолютно незрозуміле оману, якщо чесно говорити. Гроші не псують "душу", навіть навпаки, монетизація подібного сайту не призведе до його комерціалізації в гіршому розумінні цього затасканого слова. Адже "для душі" - це головна мета його створення та ведення, а гроші ... гроші - засіб, приємне і, на мою думку, необхідне доповнення, яке дозволить авторові витрачати більше часу на розвиток і розкрутку блогу. А також на отримання задоволення від життя, і, як наслідок, натхнення для написання нових матеріалів, які будуть цікавими читачам щоденника.
Вкладення в блог
Не варто розглядати варіант створення блогу абсолютно без витрат. Звичайно, такий варіант реальний - створити блог в ЖЖ або подібному сервісі, самостійно писати для нього матеріали, вручну просувати його ... як я вже писав, витрати часу можуть бути занадто великі, а можливості безкоштовних сервісів можуть бути дуже обмеженими, в тому числі і в плані монетизації.
З обов'язкових початкових витрат можна виділити:
- Купівля домену (від 90 рублів на рік). Можна вибрати домен в будь-якій зоні. Найдешевша зона ru, однак, якщо є ймовірність розміщення матеріалів, які можуть хоч трохи стосуватися порушення якихось законів Російської Федерації (або здорового глузду взагалі), краще вибрати міжнародну зону. Вартість таких доменів починається від 200 рублів на рік, що є несуттєвою витратою для хоч більш-менш серйозного блогу.
Можна купити відразу ж старий домен з показниками. Так, просування його буде полегшено, але є висока ймовірність наявності різних фільтрів від пошукових систем, що залишилися від минулого сайту.
- Купівля якісного хостингу. Хостинг - не та річ, на якій варто економити. Уважно вивчайте відгуки, спілкуйтеся зі службами підтримки різних хостингів. Пам'ятайте, що не буває якісного сервісу за один долар на місяць. З безкоштовних блог-хостингів, які дозволяють прикріпити свій домен, можна виділити Blogger.com від Гугла. Це, мабуть, один з небагатьох безкоштовних варіантів, які можна розглядати серйозно.
Надалі гроші будуть витрачатися, в першу чергу, на просування - в тому числі, вони будуть іти на наповнення блогу; у вас може просто не вистачати часу на самостійне написання текстів. А хороші тексти коштують дорого. Якщо ж блогів планується кілька (що бажано для серйозного заробітку), то залучення сторонніх авторів буде просто необхідною умовою.
Монетизація молодого блогу
Спробую відразу розвіяти поширена помилка. Багато хто думає, що посилальні біржі типу sape.ru призводять до неминучих санкцій пошуковиків, а "більш серйозні" абсолютно безпечні, хоч вішайте по 100500 статей в день. На жаль - це саме помилка, причому дуже небезпечне. До санкцій може призвести будь-яка система заробітку на рекламі. По суті, ймовірність накладення фільтрів не залежить від рекламної системи. Вона залежить лише від жадібність вебмастера. Якщо кількість реклами на сайті, включаючи "джинсу" і просто рекламні повідомлення в блозі, перевищує кількість просто цікавої та корисної інформації, то ймовірність потрапляння під санкції починає наближатися до ста відсотків. Не захоплюйтеся. Пам'ятайте, мета - все ж задоволення інформаційної спраги відвідувачів вашого блогу.
Всі говорять (і я в тому числі, досить часто) про те, що "пузомеркі" (тиц і ПР) особливо ні для чого не потрібні. І це так, за винятком однієї суттєвої речі - вони дуже сильно впливають на заробіток, на прибуток, яку приносить сайт. Звичайно, трафік теж впливає на прибуток - але багато системи продажу посилань і статей саме тиц і ПР вибрали як основний критерій якості сайтів і як основний критерій ціноутворення. Грубо кажучи, ціна посилання з сайту безпосередньо залежить від величини цих показників. Правильно це чи ні - велике питання, але факт залишається фактом; чим вище і тиц, і ПР, тим більше буде заробіток з вашого блогу в подальшій перспективі. Виходячи їх вищесказаного, перший час (а воно може бути досить довгим, залежно від швидкості просування і вкладених средтв) дохід з блогу може бути невеликим. Але не варто думати, що сайт з тиц і ПР, рівними нулю, взагалі не може приносити прибуток. Може, і достатню для того, щоб окупилися початкові вкладення.
Монетизація - це не та річ, з якою потрібно поспішати. Неправильні та поспішні спроби витягти багато грошей з блогу можуть призвести до серйозних санкцій від пошукових систем, позбутися яких буде проблематично, простіше буде створити новий сайт. Один з основних способів монетизації автономного блогу - продаж посилань в різних формах. Це можуть бути і класичні "продажні" посилання в блоках, і "постові", і огляди. Звичайні посилання можна почати акуратно продавати незабаром після того, як сайт увійде в індекс Яндекса і Гугла. Ідеальний варіант для цього - автоматизовані системи типу Sape.ru або Setlinks.ru. Посилання можна продавати безпосередньо в статтях (контекстні посилання); це буде виглядати цілком природно і для читачів, і для пошукових систем. Постові - це посилання з 1-2 пропозицій, що розміщуються безпосередньо в повідомленнях, або на початку, або наприкінці (частіше). Вони купуються не тільки і не стільки для впливу на пошукові системи, скільки для залучення безпосередніх цільових відвідувачів. Постові можна продавати на блогових біржах типу Blogun.ru, Rotapost.ru або Blogocash.ru. На цих же біржах можна знайти і інші види розміщення реклами.
Повторюсь - не варто захоплюватися і розміщувати багато посилань. 4-5 зовнішніх посилань на сторінці (включаючи свої власні) буде цілком достатньо, це і гроші принесе, і не відлякає потенційних рекламодавців, і не приверне можливі фільтри пошукових систем. Куди логічніше розміщувати великі і грунтовні рекламні пости. Вони будуть виглядати зовсім природно, і посилання в них, якщо розумно їх розмістити, будуть виглядати гармонійно. От хіба що відвертою "джинсою" займатися не варто, читачі не люблять, коли їм впарюють рекламу під виглядом особистої думки блогера. "Джинса" - це публікації, рекламний характер яких схований за видимістю реальної звичайного запису в блозі. Цим грішать багато популярні блогери - і їх можна зрозуміти, адже за такі публікації багато компаній платять великі гроші. Але кожна подібна запис у блозі знижує репутацію автора, адже читачів не обдуриш ... І не треба нікого обманювати, особливо себе. Називайте рекламу просто рекламою, не криючись під вивіскою "моя особиста думка". Хороша сумлінна реклама нікому не шкодить, а тільки допомагає.
Отже, Блогун - одна з найстаріших і популярних блогових бірж. У ній можливі три варіанти розміщення реклами - постової, простий і обширний огляди. Модерація там не дуже хороша, часто потрапляють погані блоги, що є недоліком з погляду оптимізатора, але для вебмастера це цілком непогано і дозволяє мати свою копійку навіть з початківця свою мережеву життя щоденника. Втім, щоб надходили реальні пропозиції, сайт повинен бути не зовсім "нульовим". Тіц і пр вище нуля, кількість сторінок в індексі яндекса і гугла більше 100, хоч якась відвідуваність, відсутність великої кількості рекламних посилань - все це підніме привабливість блогу в очах потенційних рекламодавців.
В одній статті дозволено публікувати не більше трьох постових (що цілком логічно). Посилання, розміщені у верхній частині поста, цінуються набагато більше, що теж зрозуміло - вони не тільки впливають на пошукові системи, а й приносять істотний трафік.
Інтерфейс у них підкачав; незважаючи на те, що вони його постійно міняють, він, м'яко кажучи, далекий від досконалості. Але це питання звички, звичайно.
Витратьте час на складання грамотного і чіпляється опису блогу. Це відразу приверне увагу рекламодавців. І не публікуйте тільки рекламні матеріали. Пам'ятайте, що запорукою успішної монетизації блогу є його спрямованість на публікацію цікавої інформації, а не на перетворення його на джерело нескінченних грошей. Ці поради актуальні, мабуть, для будь-якої системи монетизації. Заробити можна і на автообновляемом блозі, але чим якісніше інформація і чим частіше вона публікується, тим більше буде прибуток.
Ротапост - система реклами в блогах, основний упор йде на вічні посилання. Система працює практично з усіма популярними блогових движками і безкоштовними сервісами. Різновидів реклами традиційно три - постової, огляд (пише вебмастер) та прес-реліз (пише рекламодавець або оптимізатор).
Перед виставленням цін на рекламу у власному блозі, уважно подивіться (у розділі для рекламодавця) існуючі пропозиції на ринку - для того, щоб не продешевити або поставити завідомо високі ціни, які відлякають покупців. Втім, на перших порах краще поставити ціни нижче середніх.
Є зручна і корисна функція "Продати" - це зворотній пошук заявок. Вам не потрібно чекати, поки оптимізатор знайде ваш сайт, ви можете самі шукати рекламу для розміщення. Це значно збільшує заробіток.
Блогокеш. Одна з топових бірж реклами для блогів. Відразу, на головній сторінці їх сайту, кидається в очі фраза про те, що вживаються всі без винятку сайти. Звучить красиво - але, в реальності, незважаючи на те, що так, приймаються будь-які ресурси, реально знайти рекламодавців можна на "ненульові" блоги. Втім, відсутність модерації дозволяє експериментувати з різними типами сайтів і блогів з метою знаходження оптимальної системи заробітку.
Основна особливість системи - досить активна реклама на всіляких форумах, присвячених просуванню сайтів, блогах і т. п. Тому часто буває складно відрізнити реальні відгуки про сервіс від купівельних або просто від повідомлень від адміністрації Блогокеша.
Але при всьому цьому біржа дуже корисна - дозволяє заробити, по суті, на якому сайті. Чим краще і популярніше сайт, тим більшим буде заробіток. Закон простий. А ще в системі можна торгуватися!
Недоліком можна вважати комісію на виведення грошей (15%), але подібними комісіями страждають багато блогові біржі.
GoGetLinks (ГГЛ). Біржа, на якій можуть заробляти власники різних типів сайтів, не тільки блогери. Великий плюс для рекламодавця - серйозна модерація додаються ресурсів. Для вебмайстра це є суттєвим мінусом, так як політику модераторів гогетлінкс може зрозуміти не кожен. Втім, якщо блог популярний і йому вдалося потрапити в систему, дохід буде стабільно високим.
Ще один недолік - висока прибуток компенсується тим, що таки потрібно працювати: розміщувати огляди та посилання. Втім, якщо сайт серйозний або їх багато, можна найняти фахівця для роботи з ГГЛ
В системі три формату рекламних оголошень - контекстна посилання (в тексті статті, нової або вже розміщеної на сайті), огляд (пише вебмастер) і посилання-картинка.
Важливим параметром блогу, що впливає на привабливість його для рекламодавців, є (крім тиц і ПР) відсоток проіндексованих посилань. В ідеалі він повинен бути 100%, до цього потрібно прагнути, принаймні, на перших порах. Не розсилайте масово заявки, почекайте, поки проиндексируется перші розміщені посилання.
Надіслані заявки обробляйте якнайшвидше - швидкість розміщення теж є одним з факторів, що підвищують помітність вашого блогу.
Деякі вебмастера надсилають заявки з купою різних, часом суперечливих умов - заносите таких в чорний список. Там вистачає адекватних людей, і не варто задовольняти примхи халявщиків.
В оглядах системи зустрічається багато критики - від неосудності вебмайстрів до відсутності виплат та блокування акаунтів без причини. Тут додати нічого, всюди бувають свої недоліки, а якби подібне мало масовий характер, система б не існувала так довго і успішно.
Монетизація популярного блогу
Звичайно, всі перераховані вище біржі підходять і для старих популярних блогів. Але чому популярність вище (тиц, пр, відвідуваність, кількість передплатників і т. п.), тим можливостей для заробітку більше і сам заробіток теж.
Істотний дохід можуть приносити прямі рекламодавці. Це може бути як банерна реклама сайтів близьких тематик, так і замовні пости або просто посилання в повідомленнях. Шукати подібних рекламодавців можна на форумах з вашої тематики, але взагалі, коли ваш блог стане дуже популярним, вони самі будуть приходити до вас з пропозиціями.
Розміщувати можна партнерські посилання з метою набрати рефералів. Незважаючи на те, що кожен окремий реферал приносить копійки, при великій їх кількості дохід може бути істотним і воістину пасивним. При хорошому описі сервісу, куди веде посилання, відгук від неї може бути дуже високим.
Гарний прибуток при високій відвідуваності може приносити і контекстна реклама (Google Adsense і Яндекс.Директ). Чим більше комерційна і конкурентна тематика, тим вище буде ціна за клік і тим вище загальний прибуток з блогу.
Можна також продавати власні послуги. Послуги можуть бути "віртуальними" - розробка сайтів, просування, консультації, а можуть бути і цілком реальними (ремонт, косметичні послуги, комп'ютерна допомога тощо) Не варто, звичайно, перетворювати блог в інтернет-магазин, адже головна його роль все ж донесення інформації. Але він може грати нехай і допоміжну, але цілком істотну роль у продажу послуг або товарів.
Створіть поштову розсилку. Від якісної цікавої розсилки може бути дуже високий відгук і, отже, дохід. Додайте форму підписки на видному місці у блозі.
У зарубіжному інтернеті популярний ще один варіант монетизації - платний доступ до інформації. Якщо ви можете створювати контент, унікальний не тільки формально для пошукових систем, а й для людей, можете зробити платний розділ. Тільки подбайте про захист, інакше ваша платна інформація скоро стане поширяться безкоштовно без вас.
Варто забути такі види реклами (це стосується будь-яких сайтів):
- Спливаючі вікна в будь-якій формі. Це і відвідувачів відлякає, і приверне санкції пошукових систем. - Обманні види реклами (vk message і т. п.). Причини аналогічні. - Реклама, що розміщується в невидимих блоках, в тому числі iframe. Вона може бути джерелом вірусів. - Реклама, що закриває собою частину корисного контенту. Часто буває простіше закрити сайт, ніж рекламне віконце. - Відверта джинса. Якщо не вмієте писати правдоподібно, не пишіть взагалі. Читач все зрозуміє.
Взагалі слід пам'ятати, що дуже велика кількість реклами в різних її проявах сильно шкодить будь-якого сайту. Все має бути в міру, тоді і відвідувачі будуть раді (і, отже, реклама буде працювати), і у пошукових систем буде менше приводів для накладення санкцій на ваш блог.
Підбивши підсумки, можна сказати - не поспішайте з швидким заробітком. Робіть блог цікавим, популярним, а гроші прийдуть самі. Заробити на якісному проекті не становить жодної проблеми. Куди складніше зробити і розкрутити такий ресурс, а гроші потім прийдуть самі.
|
|
|
   ТОП-10 МАТЕРІАЛІВ
|