РУБРИКИ
|
Опубліковано:  19:38, 30 Травня 2013, В категорії: Загальні, Переглядів: 2402
Що таке портфоліо
І знову здрастуйте дорогі читачі блогу. Ось і прийшов час чергової статті в розділі Фріланс. Це за рахунком друга стаття в даній рубриці і вона буде, так само як і минула, дуже корисна для новачків, і, можливо, для середньостатистичних фрілансерів. І так, портфоліо. Навіщо воно, що повинно бути в ньому, і яке воно буває.
Портфоліо
Портфоліо - це ваше зібрання робіт тієї чи іншої тематики, доступне в інтернеті за якоюсь адресою (найчастіше це ваш особистий сайт). Саме портфоліо призначене більше не для вас, а для ваших потенційних замовників.
Воно дає їм зрозуміти, як ви вмієте виконувати ту чи іншу роботу (писати статті, створювати сайти, малювати, редагувати фото і тд). На даний момент сфера фрілансу заповнена під зав'язку всякими фахівцями. Тобто зараз, якщо висловлюватися професійним мовою ринку, пропозиція послуг на багато перевищує попит.
Але справа в тому, що далеко не кожен фрілансер має портфоліо. Це дуже гарний козир для вас. Якщо ви тільки починаєте вливатися в сферу фрілансу, то портфоліо вам в цьому може допомогти.
Припустимо є фрілансер, який займається створенням сайтів близько півроку і у нього немає свого портфоліо. Ви ж тільки почали займатися цим, створили парочку робіт і у вас присутній своє портфоліо, нехай і маленьке, і на ньому, природно, присутні під кожною роботою відгуки замовників.
До кого піде замовник? До вас, молодому спеціалісту, поки може не дуже добре володіє своєю спеціальністю, але має вже пару робіт, власне портфоліо і хороші відгуки від колишніх замовників, або до вже більш професійного фахівця, у якого ніяк немає свого портфоліо? Просто не додумався він його завести. Це відразу говорить про незнання людини і про його неуважності до своєї професії. Природно клієнт буде ваш внаслідок.
Якщо ви тільки почали свою діяльність у фрілансі, вам не варто ломитися відразу за високооплачуваними складними замовленнями. Навіть якщо ви впевнені, що можете його виконати, не варто за нього братися, поки не спробуєте сили з простими замовленнями.
Втім, навіть якщо ви професійний фрілансер, то варто брати іноді й простенькі замовлення, набираючи більшу кількість робіт у портфоліо та відгуків замовників. Адже чим більше робіт та відгуків, тим імовірніше, що саме вас виберуть на виконання наступного замовлення.
Але якісне портфоліо ще не дає вам повної гарантії на те, що саме вам дістанеться замовлення. При спілкуванні з клієнтом потрібно себе правильно вести. Не потрібно розхвалювати свої роботи і не варто говорити занадто багато про себе - це найчастіше є причиною відмов. Напевно, мені не варто говорити про те, що ваша мова повинна бути грамотно поставленої і доброзичливою, це ви і самі розумієте.
Знайте собі ціну, ціну своїй праці і своїм роботам. Не варто, наприклад, розповідати про те, що ось сьогодні я за більш високу суму виконаю роботу, а наступного разу буде вже менше, бо як мені сьогодні потрібні гроші. Чітко говорите - це коштує стільки. Може під тиском замовника (торг, вмовляння і тп) ви і скинете ціну (а це коштує іноді робити, якщо вас просять), але не знижуйте її до копійчаних рамок.
Також не варто й завищувати ціну на свої послуги. Знайдіть золоту середину, в ціні, а при розмові тримайтеся впевнено, але ні в якому разі не зухвало. Якщо людям буде легко з вами спілкуватися, це стане для вас другим відмінним козирем.
На цьому мабуть про портфоліо все. Торкнувся я трохи і тему поведінки із замовниками, хоч і збирався відвести на неї окрему статтю. Що ж, стаття на цю тему теж буде, але в більш пояснювальному вигляді. Слідкуйте за оновленнями в рубриці Фріланс.
|
|
|
   ТОП-10 МАТЕРІАЛІВ
|